نکاتی که باید در بازاریابی پیامکی به آنها توجه کنیم:
در دنیای رقابتی امروز صاحبان هر کسب و کاری روش ها و استراتژی های مخصوص خودشان را به کار می برند تا از طریق بازاریابی بتوانند روز به روز فروش محصولات خود و یا ارائه خدمات خود را بالاتر برده و کسب در آمد بیشتری داشته باشند. در این میان بسیاری از افراد بازاریابی پیامکی را به عنوان ابزار اصلی بازاریابی خود قرارداده اند.
زیرا با نگاهی چند به دنیای اطراف و انواع بازاریابی های سنتی و مدرن و مقایسه آن ها با دیگر روش ها به سادگی در میابید که ساده ترین و کم هزینه ترین روشی که می توان با آن، به مخاطبان دسترسی داشت، ارسال پیامک از طریق پنل پیامکی می باشد.
در میان ابزارهای ارتباطی سامانه های پیامکی بیشترین کاربرد را در کسب و کارها دارند که توسط آنها روزانه تعداد انبوهی پیامک بر روی گوشی های همراه ارسال می گردد. مانند تمام نرم افزار های کاربردی دیگر این رسانه نیز دارای مشکلات و نکاتی می باشد که مطلع بودن کاربران از آنها برای موفقیتشان در عرصه بازاریابی پیامکی الزامی می باشد در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم.
اختلالات احتمالی اپراتور ها:
امروزه به دلیل افزایش بی نظیر استفاده افراد از ارسال اس ام اس انبوه و یا به کار بردن پیامک تبلیغاتی برای رونق بخشیدن به کسب و کار در طول روز معمولا تعداد انبوهی پیامک تبلیغاتی ارسال می شود. گاه اتفاق می افتد به دلیل ارسال انبوه اس ام اس اختلالاتی در ارسال رخ دهد. از جمله این اختلالات می توان به تاخیر در ارسال پیامک ها و یا عدم دریافت گزارش تحویل (دلیوری) اشاره کرد. پس تست کردن ارسال قبل از ارسال انبوه یکی ازمهم ترین نکات در ارسال های دسته جمعی می باشد.
فیلتر شدن کلمات توسط مخابرات:
گاهی اتفاق می افتد که مخابرات در طول روز بعضی از کلمات را به دلخواه خود و با توجه به استدلال های خود فیلتر می کند. برای پیش بینی چنین اتفاقاتی و پی بردن به این که پیامک شما جزء کلمات فیلتر شده نمی باشد حتما قبل از ارسال انبوه، با ارسال آن پیامک به شماره همراه خود تایید رسیدن پیامک را تست نمایید.
توجه به طول متن پیامک:
قبل از ارسال جهت صرفه جویی در هزینه ارسال هر پیامک تعداد کاراکتر متن پیامک خود را چک کنید. یک پیامک فارسی تعداد ۷۰ کاراکتر و یک پیامک لاتین ۱۶۰ کاراکتر را شامل می شود. با عبور تعداد کاراکتر متن شما از این رنج ها هزینه آن محاسبه خواهد شد. پس سعی کنید تعداد کاراکتر متن های ارسالی خود را مدیریت کنید.
یکی از دیگر دلایل خودداری از ارسال پیامک های طولانی (بیشتر از دو عدد پیامک)ارسال ناقص این نوع پیامک ها در برخی از گوشی ها می باشد. پس با ارسال متن های نسبتا کوتاه و مفید از باز شدن و خوانده شدن کامل اس ام اس تبلیغاتی خود بر گوشی همراه افراد اطمینان حاصل فرمایید.
ترافیک احتمالی برای کاربران جدید:
بهتر است بدانید کسانیکه جدیدا پنل اس ام اس تهیه کرده اند و به جمع بازاریابان حرفه ای پیامکی افزوده شده اند تا ۱۳ روز بیشترین ترافیک در ارسال پیامک را خواهند داشت و گاهی اتفاق می افتد که ارسال ها با تاخیر ۱۰ ساعتی صورت گرفته است. پس از تاخیر در ارسال پیامک های خود نگران نباشید پیامک های شما با کمی تاخیر حتما ارسال خواهند شد.
قرار نداشتن خط تلفن همراه در بلک لیست مخابرات جهت تست ارسال پیامک:
هنگام تست کردن ارسال خود قبل از ارسال انبوه از قرار نداشتن خط گوشی همراه خود در بلک لیست مخابرات اطمینان حاصل نمایید. اگر شما دریافت های پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده اید جهت اطمینان تست ارسال انبوه خود را در گوشی همراه دیگری انجام دهید.
تاخیر در دریافت گزارش ارسال در ایام پر ترافیک:
ذکر این نکته نیز جای خود دارد که گزارش وضعیت ارسال پیام ها (دلیوری) در زمانهای پر ترافیک مخابرات به سامانه های پیامکی ارسال نمی گردد. پس در صورت عدم دریافت گزارش دلیوری در زمان های پر ترافیک نگران عدم ارسال پیامک های خود نباشید.
توجه به نوع پیامک ارسالی:
قبل از ارسال پیامک بهتر است به نوع پیامک ارسالی خود و ویژگی های آن توجه کنید. برای مثال پیامک هایی مثل پیامک فلش فقط بر روی گوشی تلفن همراه مخاطب باز می شود و هرگز ذخیره نخواهد شد. پس اگر ذخیره شدن پیامک تبلیغاتی شما بر روی گوشی همراه برای شما جزء موارد مهم محسوب میوشد از این نوع ارسال خودداری کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.